Turist în București | Palatul Suțu









RO: Trebuia să mă trezesc foarte devreme, ca să nu fiu nevoită să plec când ardea soarele mai tare. Nu s-a întâmplat așa ... m-am trezit pe la 11 și abia la 1, când se topea și asfaltul, am plecat de acasă. M-am urcat într-o petardă de RATB(zic petardă pentru că era ca o seră care aștepta să explodeze de la atât de multă caldură) și 30 de minute mai târziu eram în fața Palatului Suțu, sau mai nou, Muzeul Municipiului București. Sincer, când am văzut o imagine din interior pe internet(căutând cu totul și cu totul altceva) am zis nu, asta-i la mișto, n-are cum să fie în București. Dar iată-mă fix la intrare cu fix aceeași priveliște ... WOW. Doar WOW. Te lasă fără cuvinte. Și când mă gândesc că am trecut pe lângă clădire de zeci de ori fără să bag de seamă comoara ascunsă acolo.
În primă fază am căscat gura pe acolo și m-am mirat și m-am minunat de tot ce se afla în jurul meu. Erau de toate, toate bune de luat acasă. Rochii, genți, cercei, coliere, pian, scaune splendide, ceasuri, uniforme, săbii și câte și mai câte. Când am ajuns de unde am plecat, adică în acel hol imens care te făcea să plângi la cât de frumos era ... zic hai să-mi fac niște poze că doar nu m-am machiat degeaba. Fac câteva poze, nici una nu era așa cum îmi doream eu să fie ... și când ridic ochii din aparat ... BAM. Paznicul zâmbea la mine, jos erau câteva doamne care se uitau la mine de parcă urma să fur scările ... numai poze să faci. Am mai încercat, am mai încercat ... nu mergea nimic, eram un caz aproape pierdut. Și atunci m-am gândit că învârtitoarele sunt singura mea salvare. Doar ca asta implica înca 4 paznici cu ochii pe mine și domnul de la bilete. Fuck it, o fac și gata. Dacă mă dă cineva afară, măcar să plec liniștită cu pozele mult dorite. Și m-am învârtit și m-am învârtit și m-am învârtit până am simțit că am măcar 3 poze țiple. Am fost afară să mă relaxez puțin, am mai făcut o mie de serii de învârtitoare și am plecat cu aceeași petardă de RATB.
Legat de Palatul Suțu, a fost construit între anii 1833-1835. A doua jumătate a secolului al XIX-lea a fost perioada de glorie a Palatului Suţu, organizându-se primul bal al fiecarui an, în februarie. A fost reşedinţă particulară pînă la începutul secolului XX. Palatul Suţu devine noul sediu al Muzeului Municipiului Bucureşti începînd cu anul 1956. Restaurat între anii 1956 şi 1958, palatul se deschide pentru public la 23 ianuarie 1959. De atunci găzduieşte expoziţii având ca tematică istoria oraşului Bucureşti.
Ca elev/student biletul este de 5 lei, iar taxa de fotografiere/filmare este de 15lei.
Poți ajunge aici cu metroul (vezi ultima imagine).







EN: Honestly, when I saw an image from the inside on the internet I said: "NO, that's too cool, there's no way to be in Bucharest". But here I am, at the same entrance with the same view as in the picture ... WOW. Just WOW. It leaves you speechless. And when I think I passed away from the building a dozen times without seeing the treasure hidden there.
In the first phase, I looked at all the things that were around me. Dresses, bags, earrings, necklaces, piano, splendid chairs, watches, uniforms and more. And after that, I did a lot of pictures in that huge hall.
Linked to Suţu Palace, it was built between 1833-1835. The second half of the nineteenth century was the glory of Suţu Palace, and the first prom of each year was organized in February. It was a private residence until the beginning of the 20th century. Suţu Palace becomes the new headquarters of the Bucharest Museum since 1956. Restored between 1956 and 1958, the palace opens to the public on January 23, 1959. Since then, it hosts exhibitions on the history of Bucharest.

As a student, you will pay 1 euro, and for making picture and video you need to pay 3 euro. I think that the full price(for peoples that aren't students) is 2 or 3 euro.
You can get here by subway:

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

The Backyard Party Ploiești

1 Decembrie : Paradă și spiriduși

10 lei poza