Amintiri din Turcia : Istanbul - partea I -





RO : Am fost în Turcia la sfârșitul clasei a 9-a, asta fiind în ... 2013. Am avut oportunitatea de a merge în Turcia în cadrul unui schimb de experiență cu elevi din Sinop. Am fost până în Istanbul cu trenul și am făcut 19 ore. Acum e acum ... Înainte cu o seară eram foarte emoționată și n-am putut să dorm deloc, deloc, deloc. Am ajuns dimineața în Ploiești, am luat trenul până la București și de la București până în Istanbul. Eu foarte lipsită de griji, am zis că dorm de mă satur până ajungem în Turcia. Și așa am și făcut! Din 19 ore de mers cu trenul, eu 18 le-am dormit ... Când m-am trezit eram singură în cușetă. Am ieșit pe holul trenului și toată lumea se uita urât la mine. Nu înțelegeam ... n-am făcut nimic rău, doar am dormit. Foarte mult, ce-i drept. Nu trec nici două minute și îl aud pe profesorul coordonator ’Cristina! Ce-ai făcut? Ce mi-ai făcut!’. Nu știam sincer cum să reacționez și doar am întrebat ce-am făcut.
Mi se pare amuzant, sincer acum și îmi place să le povestesc tuturor această întâmplare, dar pentru cei din jur cu siguranță a fost ceva îngrozitor. Ce făcusem de fapt ... dat fiind faptul că nu dormisem de 36-40 de ore, oboseală atinsese cote maxime pentru mine și intrasem într-un somn profund. Atât de profund, încat atunci când am ajuns la granița cu Bulgaria și trebuia să prezentăm pașaportul, eu eram jumătate moartă pentru că nu am reacționat în nici un fel la insistențele colegilor de proiect și chiar dacă m-au tras în toate felurile ... " mortul-viu". Norocul meu și al tuturor a fost că aveam pașaportul în geantă la vedere și așa l-au putut prezenta ei pentru mine. Dacă profesorul m-a mințit în legătură cu această întâmplare ... mint și eu mai departe. Când am ajuns în Istanbul vremea era destul de frumoasă, ne-am lăsat bagajele la gară, ne-am întalnit cu un ghid trimis de către profesorul turc și am plecat în explorarea orașului. La momentul respectiv, nu realizam în totalitate ce mi se întâmplă și n-am profitat de ocazia pe care am avut-o așa cum trebuia. Am început turul cu Turnul Galata care prezintă o panoramă de 360 de grade asupra orașului. Locul era destul de strâmt și trebuia să depui puțin efort ca să ajungi în vârf și să te miști în cerc pentru a vedea în totalitate orașul.



(Priveliștea din Turnul Galata | The view from the Galata Tower)


 Am vizitat și  Moscheea Albastră, exterior și interior. Ca să intri în interior, trebuia să îți pui (cel puțin eu așa țin minte) pungi în picioare pentru a nu murdări mocheta și un fel de rochie până în pământ + eșarfă pe cap (pe care ți le dădeau ei și trebuia să le restitui în momentul în care plecai). Era, evident foarte frumos acolo și puteai să tragi niște cadre ... ah, demențiale. Îmi aduc aminte că, după am fost să bem un ceai care era foooarte aromat! La Palatul Topkapî nu am fost, însă am văzut în trecere marea poartă a palatului unde m-am și pozat. Cu siguranță am mai vizitat ceva de care nu-mi aduc acum aminte ... După acest tur, am fost la gară să luăm bagajele și să mergem spre Sinop unde urma să petrecem 7-10 zile. 



                                                                  (Moscheea Albastră | Blue Mosque )


EN : I was in Turkey in 2013 with an exchange student program. When we arrived in train station in Istanbul, we left our luggage there and we have met with a guide and we started the city tour.. We started with Galata Tower which present a 360 degree ​​view. It is a little bit difficult to go up to the tower but it worth. At Blue Mosque we visited outside and inside. In the inside we was obligated to wear long dresses, scarf and protection for shoes. After that we was at a tea restaurant and that little cup of tea was absolutely amazing! I enjoyed every drop. At the Topkapî Palace we do not enter but we saw the great gate of palace. For sure we visited and another place but I can not remember right now. After the city tour, we were at train station to pick up our luggage . After that we was at the bus to Sinop, where we supposed to stay 7-10 days.





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

The Backyard Party Ploiești

1 Decembrie : Paradă și spiriduși

10 lei poza