Sibiu - două lumi paralele





În primul rând, există ceva foarte șocant în Sibiu la nivelul oamenilor și al culturii. Înainte să ajungi în centrul istoric, se prezintă ca un oraș cam sărăcăcios invadat de cocalari. Când pășești în centrul istoric … ajungi pur și simplu în altă lume … clădiri spectaculoase cu o arhitectura nemaipomenită și oameni frumoși îmbrăcați office + foarte mulți vizitatori asiatici cu aspect plăcut. M-am simțit exact ca în filmele SF … Adică … în toate orașele în care am fost, cele doua clase erau combinate, exista o balanță. Aici nu … treci foarte brusc dintr-o lume în altă lume.
În al doilea rând, trebuie să fi prea aerian să te pierzi în centrul Sibiului. N-ai cum fetiț, n-ai cum ... te uiți după turnuri și ajungi oriunde ai fi.
Mâncare :
Dacă stai la o pensiune în care ai posibilitatea de a găti sau stai la apartament, cu 100lei te duci la Billa(nu știu cum și de ce, dar peste tot este Billa) și cumperi pentru 2 persoane mâncare de n-ai treabă 3 zile.
În centrul istoric mă așteptam la 30 lei o pizza cât unghia, dar spre surprinderea mea prețurile încep undeva la 15 lei și se termină la 25 (asta în cazul în care nu te duci la un restaurant de 4-5 stele). Eu am fost la Einstein caffe și Capriciosa a fost perfectă. Sosul picant e... otravă! Îți ard buzele după ce termini de mâncat o perioadă bună de timp.



Pentru mâncare gătită ca la mama acasă recomand Super Mamma unde mâncarea este excelentă și prețurile sunt mici. 


Pentru desert, dacă vrei să faci o aroganță poți să te duci la Donuterie și să dai 16 lei pe 4 gogoși. Atențiune, ambalajul costă 1,5 lei pentru că e fashion și merită + dacă scapi cutia, gogoșile rămân în sigurață, nu zboară pe stradă (am pățit) .


De vizitat :
Turnul din Piața Mare (vezi video) - costă 2 lei intrarea, urci 100+ scări și transpiri ca nebunul până ajungi la sfârșit, iar după vezi tot orașul prin ferestrele turnului( mi-a plăcut foarte mult că în dreapta/stânga fiecărei ferestre exista o fotografie cu ceea ce vezi și punctat tot ceea ce poți vizita) nu spun că te lasă fără răsuflare ca priveliștea oferită de Empire State Building din New York, dar pentru 2 lei ... merge. 




Biserica catolică(vezi video) nu este foarte impresionantă, dar merită să arunci un ochi și să faci câteva poze.


Biserica evanghelică(vezi video) ... wow ... m-a lăsat mască .... nu mă așteptam să fie atât de spectaculoasă … arhitectura e o nebunie curată ... n-ai cum s-o ratezi. Ceva fașcinant (cel puțin pentru mine așa a fost) : când intri pe ușa din partea opusă a intrării în camera principală sunt niște sculpturi în piatră (pe/în pereți) și eram : "Ce tare, uite ce pereți au oamenii ăștia. Wow, wow ,wow. " Și după ... când mă uit mai atent ... erau morminte din 1500,1700(vezi video) ... P.S. poți urca în turn. DAR ... Eu am urcat câteva scări(20-40) în spirală și deja obosisem și amețisem și când s-au terminat scările am zis "Gata, am ajuns!!!" , la care două tipe care așteptau să coboare "Nu, nu. E abia un sfert" Stai, ce? Un sfert?  Și când mă uit în sus ... scări cu tonele din lemn și șubrede (vezi video) + "Atenție! Pericol de cădere !" . Pa, la revedere.






Biserica ortodoxa(vezi video) își merită banii pentru arhitectura din exterior, arată foarte impunătoare, iar la interior este tipacă oricărei alte biserici ortodoxe.




+ alte câteva atracții principale pe care eu nu am apucat să le vizitez.























Comentarii

Postări populare de pe acest blog

The Backyard Party Ploiești

1 Decembrie : Paradă și spiriduși

10 lei poza