De la vârful muntelui ... la băncile facultății




RO: Anul trecut, pe vremea asta, eram la munte cu familia. Totul era frumos: hotel în vârful muntelui cu decor vintage, restaurant cu o mâncare excelentă, saună din partea casei și zăpadă din belșug. Nu că aș fi mare fană a zăpezii, dar e păcat să mergi la munte iarna și să nu ai parte de zăpadă.
Am ajuns greu, pentru că drumul nu era deszăpezit și lanțurile abia făceau față, dar important este că am ajuns teferi și nevătămați. Ne-am instalat și am fugit spre cota 2000. Era frig de nu știai de tine, zăpadă de te săturai și oameni de nu aveai loc să te desfășori. Unde era pârtia pentru sanie, trebuia să stai la coadă și să ai grijă să nu-i rupi mâinile sau picioarele cuiva. Când am găsit și eu o porțiune fără oameni și nu foarte abruptă, a venit domnul … paznic(?!) și mi-a spus că nu am voie cu sania acolo … În fine, important e că am făcut poze, multe și frumoase toate. Când am ajuns înapoi la hotel, am hotărât să fac încă o “sedință foto”, însă a fost un eșec total.




La plecare, am zis să încercăm ceva nou, să trecem peste Castelul Peleș pe care l-am văzut aproape în fiecare an( și l-aș vedea în fiecare zi dacă aș putea, dar timpul nu ne permitea să vedem mai multe obiective turistice) și să alegem Castel Cantacuzino din Bușteni. De ce acest castel și cum de m-am gândit la el? Instagram e de vină! Am văzut o mulțime de imagini spectaculoase de la diferite bloggerițe și am zis că dacă tot suntem acolo ... n-ar fi rău să aruncăm un ochi. Întreg locul emana o stare de bine, o stare de liniște și pace. Prețurile...să nu uităm de prețuri, erau foarte acceptabile, turul castelului, cu tot cu ghid era inclus în prețul pe care îl plăteai la intrare. Puteai să alegi să vizitezi doar curtea, sau curtea+castelul, la castel având două opțiuni: prima parte a castelului sau prima parte+ etajul în care se afla o anumită expoziție.  Făcând o comparație cu Peleș, este cu mult sub el, pentru că obiectele de valoare au fost furate(din câte țin minte, după revoluție) și este cam gol, dar frumos. IMPORTANT! Poți să faci poze fără să achiți o taxă suplimentară. Ce mi s-a părut foarte interesant a fost faptul că încă se țin evenimente în sala de bal, în imaginația mea fiind balul acela adevărat din cărțile cu povești cu prințese, cu pantofi de cristal și rochii bufante prețioase, însă sunt sigură că realitatea este departe de aceste povești.
Revenind la ora actuală, stau nostalgică în casă, după o zi obositoare de facultate, gândindu-mă ce mișto a fost anul trecut, pe vremea asta.






EN: Last year, at this time, I was in the mountains with my family. We arrived difficult because the road was full of snow, but it is important that we have reached safely. We have left luggage at the hotel and we went to the mountain top. I'll let the pictures to speak about the atmosphere from there. On departure, we were at Cantacuzino Castle. The whole place exudes well-being, serenity, and peace. Prices were very acceptable. You could choose to visit only the courtyard of the castle or castle + courtyard of the castle. IMPORTANT! You can take pictures without paying an additional fee. What I've found it very interesting was that a lot of events are still organized in the ballroom. In my imagination, the party was truly one of the story books with a princess who had shoes with crystal and precious dresses, but I am sure that reality is far from these stories.





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

The Backyard Party Ploiești

1 Decembrie : Paradă și spiriduși

10 lei poza